FAQMasz pytania dotyczące działania Paczkomatów?
Znajdź odpowiedź poniżej lub porozmawiaj z Wirtualnym Doradcą!

Wybierz dział: Dla Ciebie Dla Biznesu
1.
Paczkomaty InPost to system skrytek pocztowych, stworzonych do bezkolejkowego odbioru i nadawania przesyłek. Są czynne całą dobę, 7 dni w tygodniu, 365 dni w roku, nawet w niedziele i święta.
2.
W miejscach, które masz po drodze – przy hipermarketach, na stacjach benzynowych i całodobowych parkingach strzeżonych. Wybieramy lokalizacje, które gwarantują dostęp niezależnie od pory dnia lub nocy. Paczkomaty znajdziesz w całej Polsce, a poznasz po żółtym jak słońce kolorze! Sprawdź swój najwygodniejszy Paczkomat
3.
Wejdź na stronę https://bliskociebie.paczkomaty.pl/ i zaproponuj, gdzie ma stanąć kolejny Paczkomat InPost. Nie zwlekaj - zaproponuj lokalizację i zachęcaj do głosowania znajomych! Możesz też skontaktować się z nami mailowo i zasugerować lokalizację.
4.
Nie musisz! Zamówienia z internetu możesz odbierać przez Paczkomaty bez ograniczeń i formalności. Wystarczy, że podczas zakupów internetowych wybierzesz paczkomaty InPost jako opcję dostawy, podasz swój adres e-mail i numer telefonu komórkowego, a potem wskażesz swój najwygodniejszy Paczkomat.
5.
Czekamy na Ciebie: - na Facebooku: fb.com/Paczkomaty - w internetowym Biurze Obsługi: - pod numerem infolinii 801 400 100 (dla telefonów stacjonarnych) lub 722 444 000 (dla telefonów komórkowych) Możesz również wysłać do nas wiadomość poprzez formularz kontaktowy na tej stronie.
6.
Rozmiar A: 8 x 38 x 64 cm
Rozmiar B: 19 x 38 x 64 cm
Rozmiar C: 41 x 38 x 64 cm
1.
Ceny zaczynają się już od 8,99 zł i zależą od wymiarów przesyłki oraz sposobu nadania. ZOBACZ CENNIK
2.
Za nadanie przesyłki możesz zapłacić środkami z Managera Paczek (doładowanie tego konta odbywa się przelewem elektronicznym, opcja dostępna dla zarejestrowanych użytkowników) albo kartą płatniczą przy Paczkomacie
3.
Od kilkugramowego piórka do 25 kg.
4.
W paczce nie mogą znajdować się:
  • pieniądze,
  • papiery wartościowe, ważne dokumenty,
  • przedmioty wartościowe (biżuteria, antyki, dzieła sztuki itd.),
  • broń, amunicja, materiały wybuchowe lub łatwopalne,
  • narkotyki i substancje psychotropowe,
  • artykuły szybko psujące się, wymagające szczególnych warunków transportu,
  • żywe zwierzęta i rośliny
  • rzeczy łamliwe i kruche
  • a także przedmioty zbyt duże, by zmieścić się do skrytki
5.
Tak. Za dodatkową opłatą możesz ubezpieczać przesyłki doręczane za pośrednictwem Paczkomatów InPost. Maksymalna kwota ubezpieczenia wynosi 20 000 zł.
6.
Nie.Do jednej skrytki dostarczamy tylko jedną paczkę.
7.
Nie wymagamy żadnych specjalnych opakowań. Po prostu zapakuj swoją paczkę tak, by bezpiecznie przetrwała podróż. Następnie zaloguj się do Managera Paczek i wygeneruj etykietę nadawczą. Pamiętaj, by zaznaczyć pole „nadanie w Paczkomacie”. Etykieta jest ważna dla nadania wyłącznie w Paczkomacie wybranym w Twoim profilu jako domyślny. Wydrukowaną etykietę naklej na swoją paczkę tak, by nie zasłaniać kodu kreskowego i innych informacji.Etykieta wygenerowana dla nadania w Paczkomacie jest ważna przez 48 godzin od utworzenia.
8.
Zaloguj się do Managera Paczek i wygeneruj etykietę nadawczą. Pole „nadanie w Paczkomacie” pozostaw niezaznaczone. Etykieta wygenerowana dla paczki przeznaczonej do nadania w oddziale nie ma terminu ważności. Pełną listę oddziałów znajdziesz tutaj.
9.
Wystarczy, że zaniesiesz paczkę do wybranego Paczkomatu. Nie musisz tworzyć etykiety nadawczej. Wysyłkę opłacisz w Paczkomacie, kartą płatniczą lub środkami z Managera Paczek. W przypadku nadania wprost z Paczkomatu adresat Twojej przesyłki nie musi być zarejestrowanym użytkownikiem Paczkomatów.
10.
W przypadku awarii Paczkomatu należy taki przypadek zgłosić na infolinii. Czas przeznaczony na nadanie zostanie przedłużony.
11.
Jeżeli tak się zdarzy, konieczne jest wygenerowanie nowej etykiety dla innego Paczkomatu oraz anulowanie poprzednio niewykorzystanej etykiety. W razie wątpliwości skontaktuj się z infolinią, na pewno pomożemy!
1.
Podczas zakupów w sklepie internetowym wybierz opcję dostawy przez Paczkomaty. Podaj swój adres e-mail, numer telefonu komórkowego i wskaż Paczkomat docelowy. To wystarczy! Nie musisz się nawet rejestrować. Poczekaj na wiadomość SMS i e-mail z informacją o dostarczeniu paczki i 6-cyfrowym kodem odbioru. Przy Paczkomacie podaj tylko swój numer telefonu komórkowego oraz kod odbioru. Paczkomat automatycznie otworzy drzwiczki skrytki z Twoją paczką.
2.
Zdecydowaną większość paczek doręczamy następnego dnia po nadaniu. To szybciej niż kurier!
3.
Paczki są doręczane do Paczkomatów InPost we wszystkie dni robocze, wyłączając dni świąteczne i ustawowo wolne od pracy.
4.
Paczki można śledzić wpisując 24-cyfrowy numer paczki na stronie wyszukiwania lub logując się do Managera Paczek. Numer przesyłki znajdziesz w wiadomości SMS lub e-mailu z powiadomieniem o nadaniu.
5.
Kiedy nasz kurier włoży Twoją paczkę do docelowego Paczkomatu, system automatycznie wyśle Ci powiadomienie SMS-em i mailem. W wiadomości znajdziesz numer przesyłki, numer i adres Paczkomatu oraz 6-cyfrowy kod odbioru potrzebny do odebrania paczki.
6.
Wystarczy numer telefonu komórkowego oraz 6-cyfrowy kod odbioru.
7.
Oczywiście! Paczkomat nie sprawdza żadnych dokumentów. Wystarczy, że podasz zaufanej osobie swój numer telefonu oraz 6-cyfrowy kod odbioru.
8.
Paczka czeka w Paczkomacie na odbiór przez 3 dni kalendarzowe. Później otrzymasz powiadomienie o przeniesieniu przesyłki do najbliższego Oddziału InPost. Po upływie 11 dni przesyłka zostanie odesłana do nadawcy. Po 48 godzinach od momentu doręczenia paczki do Paczkomatu otrzymasz powiadomienie SMS i e-mail z przypomnieniem, że na odbiór pozostały już tylko 24 godziny. Nieodebrane przesyłki wysłane za pobraniem zwracamy do nadawcy po 11 dniach roboczych.
9.
W przypadku jakichkolwiek problemów z odbiorem przesyłki prosimy o niezwłoczny kontakt z naszą infolinią pod numerem 801 400 100 (dla telefonów stacjonarnych) lub 722 444 000 (dla telefonów komórkowych).
1.
By wysłać paczkę za pobraniem, należy uzupełnić profil w Managerze Paczek o numer konta bankowego, na które zostanie przelana kwota należności. Podczas generowania etykiety nadawczej wpisz w polu „paczka za pobraniem” kwotę należności za paczkę. Następnie postępuj jak podczas zwykłego nadania.
2.
Należność za paczkę za pobraniem zostaje przelana w terminie 5 dni roboczych od momentu dokonania płatności przez odbiorcę.
3.
Nie. Lista Paczkomatów, w których możliwy jest odbiór za pobraniem, dostępna jest tutaj.
4.
Standardową kwotę nadania + 1,8% kwoty pobrania, ale nie mniej niż 3,5 zł.
5.
6.
Za odbiór przesyłki pobraniowej zapłacisz kartą bezpośrednio w Paczkomacie, przelewem poprzez PayByLink (eCard) na terenie Łodzi lub gotówką u naszego partnera (market, stacja benzynowa, parking).
1.
Oczywiście! Możesz odpłatnie przedłużyć termin odbioru nawet o 4 dni kalendarzowe.
2.
Po upływie 48 godzin od dostarczenia paczki wyślemy Ci SMS-a z informacją o możliwości przedłużeniu terminu odbioru. Wtedy możesz wysłać wiadomość.
3.
Zarejestrowani użytkownicy – przedłużenie o 48 h: SMS o treści In0xxxxxx pod numer 70120 (koszt 0,62 zł), gdzie xxxxxx to 6-cyfrowy kod odbioru paczki. Na swoim koncie w Managerze Paczek musisz mieć minimum 4 zł. Całkowity koszt usługi: 4,62 zł. Bez rejestracji – przedłużenie o 24 h: SMS o treści In0xxxxxx pod numer 7431 (koszt 4,92 zł), gdzie xxxxxx to 6-cyfrowy kod odbioru paczki. W odpowiedzi na SMS-a otrzymasz powiadomienie z nowym terminem odbioru.
4.
5.
Nie. Termin odbioru można przedłużyć wysyłając SMS wyłącznie z numeru powiązanego z daną paczką.
wirtualny doradca
fb